Kom hier het allerlaatste nieuws te weten omtrent de Creanijn Scrapbook Shop!



vrijdag 11 december 2009

Tip van de week: RESTJES



Elke week wil Creanijn Scrapbooking jullie een leuke tip meegeven om te gebruiken in je scrapbook. Het kan gaan om alternatieve materialen, ander gebruik van materiaal en zo meer. Kortom, haal weer meer uit jullie scrapspullen!!!

RESTJES PAPIER

Ik weet uit ondervinding dat de meeste mensen de neiging hebben om meteen het "reclamerandje" van hun papier af te snijden bij het scrappen. Ik doe dat alleen als ik het volledige vel ga gebruiken. Tijdens layoutworkshops gebruiken we meestal een 3-tal soorten pappier, dus er blijven altijd wel restjes over. Deze gaan in mijn uitgebreide restjesbak, en bij momenten worden dan layouts hiermee gemaakt.
De tip van deze week gaat over het aan elkaar kleven van verschillende stukken papier. Door het strookje NIET af te snijden, win je ongeveer een cm van je papier, en soms kan net dit het verschil maken om een layout te kunnen maken. Hierop komt gewoon mijn dubbelzijdige kleefband en ik kleef de stukken aan elkaar. Ik zorg er wel altijd voor dat er een vel cardstock onder ligt, om terug het juiste formaat te vormen. Hieronder een aantal foto's die deze stappen duidelijker moeten maken:
Dit was mijn vertrekpunt: 2 stukjes bruin, een stukje streepjes (die ik in 2 gesneden heb en rekening gehouden heb met het kleefstrookje) en nog 2 stukjes ecru (het blauw aan de rechterkant heb ik afgesneden)
Op de reclamestrookjes komt de plakband.

De strookjes kleefje nu één voor één op elkaar.

En dit is het resultaat van de voor- en achterzijde van de layout.

Labels:

1 Comments:

Blogger Els said...

Een goede tip!

13 december 2009 om 09:57  

Een reactie posten

<< Home