Kom hier het allerlaatste nieuws te weten omtrent de Creanijn Scrapbook Shop!



vrijdag 18 december 2009

Tip van de week: JOURNALING

Elke week wil Creanijn Scrapbooking jullie een leuke tip meegeven om te gebruiken in je scrapbook. Het kan gaan
om alternatieve materialen, ander gebruik van materiaal en zo meer. Kortom, haal weer meer uit jullie scrapspullen!!!

JOURNALING
Tegenwoorig doe ik het meeste van mijn journaling met de hand. Hiervoor gebruik ik diverse kleurtjes van Stabilo-stiftjes (of de goedkopere Aldi-versie) in een kleur passend bij mijn layout. Ik journal meestal op stempelafdrukjes (bijvoorbeeld van Autumn Leaves of Kaisercraft) en ik zorg er altijd voor dat ik een eerste keer in het klad stempel. Dan schrijf ik mijn tekst uit, en kijk ik of alles er netjes in past. Pas dan stempel ik op mijn layout of stukje papier om de "echte" journaling te doen. Zo vermijd je schrijffouten, te klein te moeten schrijven op het einde van je stukje en zo meer!
Wat kun je gebruiken om je journal op te schrijven?
  • Journalboekjes van Making Memories
  • Tags van Me & My Big Ideas
  • Stempels van o.a. Autumn Leaves en Kaisercraft
  • Blaadjes uit een oud schrift of ringmapje
  • Scrapbookpapier met lijntjes
  • Kaartjes met lijntjes
  • Gewoon rechtstreeks op je layout, rond foto's of papier
  • ...
Hieronder een aantal voorbeeldjes van mijn journaling!


Gestempeld

Blaadjes uit journalingboekjes

Rechtstreeks op de layout of op een tag

Labels:

1 Comments:

Blogger sollie said...

Leuke tips, Vicky. Ik gebruik ook vaak stempels of van die tags.
groetjes Isolde

18 december 2009 om 19:05  

Een reactie posten

<< Home